Verkkokaupan toimitusehdot


Voimassa 1.3.2013 alkaen

Päivitetty 03.1.2024


Yleistä verkkokaupasta


Verkkokaupan lääkeverkkokauppa.fi tuotteita myy Kangasalan Apteekki y-tunnus 1174854-0, jäljempänä ”Apteekki”.


Yhteystiedot:

apteekki@kangasalanapteekki.fi

Keskusaukio 2, 36200 Kangasala

puh. 010 322 2811 (pvm/mpm)


Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen.


Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Arvonlisävero voi vaihtelee tilattavan tuotteen ja palvelun mukaan. Ilmoitetut hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai verkkokaupassa erikseen ilmoitetun ajan. Jos verkkokaupassa ollut virheellinen hintatieto poikkeaa merkittävästi todellisesta hinnasta, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virhetieto, virheellisenä ilmoitettu tuotteen hinta ei sido apteekkia.  


Tilaaminen


Tuotteet tilataan valitsemalla halutut tuotteet ostoskoriin. Tilauksen yhteydessä tilaajan on ilmoitettava nimi, sähköpostiosoite, ja puhelinnumero. Asiakas vastaa siitä, että hänen antamansa yhteystiedot ovat oikeat ja täydelliset.


Asiakkaan halutessa, tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä ja että asiakas on valinnut kohdan ” Haluan tilauksen sisällön tilausvahvistussähköpostiin”.


Ennen itsehoitolääkkeitä tilanneen asiakkaan tilausvahvistuksen lähettämistä apteekki on puhelimitse yhteydessä asiakkaaseen, ellei tämä ole sitä erikseen tilauksen yhteydessä kieltänyt. Reseptilääketilauksissa apteekki on aina puhelimitse yhteydessä asiakkaaseen. Mikäli apteekki ei tavoita asiakasta, verkkokauppatilaus raukeaa. Puhelimitse annettavan lääkeneuvonnan yhteydessä apteekki opastaa lääkkeiden oikean ja turvallisen käytön.


Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.


Käsittelemme verkkokauppatilauksia pääasiassa arkisin klo 9 - 17.



Tilausrajoitukset


Emme toimita verkkokaupan kautta kylmäsäilytystä edellyttäviä tuotteita postitse.


1.10 - 30.4. välisenä aikana emme toimita nestemäisiä lääkevalmisteita postitse.


Itsehoitolääkkeitä voi kerralla tilata enintään suurimman pakkauskoon mukaisen määrän kyseistä lääkevalmistetta.


Postin kautta kotipakettina toimitettavat reseptilääketilaukset luovutetaan henkilökohtaisesti tilauksen tehneelle henkilölle (henkilöllisyys varmistetaan tilausta luovutettaessa).


Vichy ja La-Roche Posay tuotesarjoissa ostorajoitus max. 6 kpl/tuote/tilaus.


Tilausvahvistus


Lähetämme tilausvahvistuksen sähköpostitse, mikäli asiakas on valinnut kohdan ”Haluan tilauksen sisällön tilausvahvistussähköpostiin”


Maksutavat


Ostokset maksetaan ostoskorissa valittavissa olevilla maksutavoilla. Apteekin verkkokaupassa ovat käytössä seuraavat maksutavat: Paytrailin tarjoamat verkkopankkimaksut.


Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.


Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7

Innova 2

Lutakonaukio 7

40100 Jyväskylä

www.paytrail.com


Postitamme tuotteet, kun maksusuoritus näkyy tilillämme. Emme toimita tuotteita postiennakolla.


Toimitusaika


Postitamme tilatut tuotteet mahdollisimman nopeasti, tavallisesti 1-3 arkipäivää tilauksen maksamisesta.


Toimitustapa ja toimituskulut


Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Voit katsoa toimituskulut ostoskorissa valittuasi maksu- ja toimitustavan.


Apteekilla on käytössä seuraavat toimitustavat verollisine hintoineen:

-         Nouto apteekista 0€

-         Nouto apteekin noutoautomaatista 0€

-         Postipaketti (nouto Postin toimipisteestä tai pakettiautomaatista) 5,90€

-         Kotiinkuljetus Kangasalan alueelle 0-10 km 5€

-         Kotiinkuljetus Kangasalan alueelle 11-20 km 10€

-         Kotiinkuljetus Postin Kotipakettina 19,90€


Vaihto- ja palautusehdot


Apteekin verkkopalvelusta tilatuilla tuotteilla, lääkkeitä lukuun ottamatta, on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus. Palautettavan tuotteen tulee olla avaamattomassa alkuperäispakkauksessa ja sen tulee olla myyntikuntoinen, käyttämätön ja muuttumaton.


Lääkkeillä ei ole palautusoikeutta muulloin kuin tuotevirhetapauksissa, sillä nämä tuotteet eivät ole palautettavissa myyntiin (Kuluttajansuojalaki 38/1978 6. luvun 16 § 4. kohta).


Tuotteen palautuksessa pyydämme teitä olemaan yhteydessä Apteekkiin. Asiakas vastaa palautuksesta aiheutuvista kustannuksista. Tuotteen voi palauttaa maksutta tuomalla se Kangasalan apteekkiin.


Noutamatta jätetyt tilaukset

Toimituksista, jotka peruutusilmoitusta tekemättä on jätetty noutamatta postin toimipaikasta, perimme kuluja vastaavan palautusmaksun. Pelkkää toimituksen noutamatta jättämistä ei katsota palautusilmoitukseksi.


Maksun palauttaminen


Tuotteista maksettu hinta palautetaan asiakkaalle viimeistään 14 päivän päästä peruuttamisilmoituksen saapumisesta. Apteekilla on oikeus pidättäytyä maksujen palautuksesta, kunnes tavara on palautettu apteekkiin. Posti- tai toimituskuluja ei palauteta.


Palautamme maksut samalla maksutavalla, jota asiakas on käyttänyt. 


Reklamaatiot


Mikäli tuote on kuljetuksen aikana kadonnut, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, altistunut kuljetuslämpötila-poikkeamille tai on muuta syytä epäillä valmisteen olevan virheellinen, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen apteekki@kangasalanapteekki.fi tai puhelimitse 010 322 2811 (pvm/mpm).


Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.


Vastuunrajoitus

Apteekki ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen, tuotteeseen tai palveluun liittyvästä välillisestä tai välittömästä vahingosta muutoin kuin mitä kuluttajansuojalain tai muun lain pakottavista velvoitteista johtuu.


Reklamaatiot ja riitojen ratkaisu

Jos sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja-asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).


Kuluttaja-asiakas voi halutessaan käynnistää riita-asian käsittelyn myös verkkovälitteisen riidanratkaisufoorumin (ODR) kautta. Lisätietoja Euroopan kuluttajakeskuksesta, www.ecc.fi.


Lisätietoja kuluttajan oikeuksista verkkokaupassa saat kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilta www.kkv.fi


Riitatilanteissa sovelletaan Suomen lakia ja riitojen oikeuspaikka määräytyy Suomen lain mukaan.


Muuta


Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.


Apteekki käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.


Tapauskohtaisesti apteekki voi sisällyttää Postin välityksellä lähetettävään tilaukseen lämpötilaa mittaavan laitteen (loggeri). Loggeri pyydetään palauttamaan postitse valmiiksi maksetussa kirjekuoressa apteekkiin. Asiakasta informoidaan loggerin liittämisestä postilähetykseen etukäteen.